Vācieši “Nemo” pieteica ekoapģērbu

Kafijas mazumtirgotājs “Tchibo” pievērsies arī apģērba ražošanai

Krāslavas šūšanas uzņēmums “Nemo” šogad uzsācis sadarbību ar Vācijas uzņēmumu “Tchibo”, kuru pazīstam kā kafijas vairumtirgotāju, taču šoreiz jaunais sadarbības partneris krāslaviešiem ir pieteicis ekomodes apģērbu.

Uzņēmuma īpašniece un vadītāja Inga Zemdega-Grāpe “Vietējai Latgales Avīzei” pauda priecīgi, ka “Tchibo” partneri ir novērtējuši “Nemo” saimes profesionalitāti, darba kvalitāti un punktualitāti.

Stāsta uzņēmēja: ““Tchibo” īpašnieki uzrunāja mūs, vai mēs varētu šūt ekoapģērbu. “Tchibo” mums asociējas ar kafiju, bet izrādās, tas ir milzīgs koncerns, kurš izveidojis ekoapģērbu nodaļu. Šī uzņēmuma ekoapģērbs nav mārketinga triks, tas patiešām ir augstas kvalitātes ekoapģērbs, kas ir arī ilgtspējīgais apģērbs. Viss – diegi, audumi, pilnīgi viss ir sertificēts. Tāpēc tāda apģērba šūšana izmaksā dārgi. Vācu partneri atbrauca uz mūsu uzņēmumu, jautāja darbiniekiem, vai ir labi darba apstākļi un adekvāta darba alga, pētīja, vai darba vide (apgaismojums, gaiss utt.) ir draudzīga cilvēkam un vai pati ražotne atbilst normatīvajiem aktiem. Tāpat viņi uzstāja, ka kokvilnai, vilnai, diegiem, oderei – visam bija jābūt kvalitatīvam un ekoloģiskam. Piemēram, ja runā par kokvilnas audumu, tad kokvilnas šķiedrām jānāk no lauka, kur izmantotā tehnoloģija nenoplicina augsni, kastēm, ar kurām transportē apģērbu, jābūt no otrreiz pārstrādājama materiāliem. Lai nepaliktu auduma pārpalikumi, izmanto vienkrāsainu nevis rūtiņu audumu. Iepakojumā neizmanto polietilēnu, tikai audums vai celuloze. Piemēram, mēs vesti iepakojām organiskās kokvilna maisos. Viss tika testēts izpētes instūtā Vācijā, sūtījām gan iepakojumu, gan apģērbu un tos testēja gan uz fiziskajām, gan ķīmiskajām īpašībām. Mēs uzšuvām lietus mēteļus, vestes, bikses un jakas. Tātad viss notiek pa īstam. Pirmo kravu sūtījām uz Vāciju ar lielu satraukumu, taču mēs nesaņēmām neviena aizrādījuma.”

“Nemo” darbiniekiem “Tchibo” pieteiktais apģērbs ir izaicinājums, turpināja stāstījumu Inga Zemdega-Grāpe, jo, piemēram, 100 % kokvilnas audums ir ļoti nepakļāvīgs, tāpat diegi, kas ražoti no otrreiz pārstrādājamiem materiāliem, bieži plīst. Tāpēc patērētājam jāaprod, ka ekoapģērbs nekad nebūs glancēts, izgludināts, jo šo glanci ar dabīgu, neapstrādātu kokvilnu vai vilnu jeb ekoaudumu nevar panākt (tur nav līmes, poliestera dubliera un citu ne ekoloģisku komponentu). Taču ekoapģērbs nepiesārņo mežus, ūdeņus un domāšanu, uzsvēra uzņēmēja.

Inga Zemdega-Grāpe uzskata, ka “Tchibo” ekoapģērba šūšana ir jauna lappuses “Nemo” 50 gadu pastāvēšanas vēsturē, tāpēc novēlēja “Nemo” saimei veiksmi šī jaunā ceļa sākumā.

“Tchibo” zīmola “Undyed” ekojakas

Tāda paša zīmola ekobikses

Ekoapģērbs sapakots sūtīšanai uz Vāciju

Egitas Terēzes Jonānes foto