Skaļās lasīšanas sacensību Rēzeknes reģiona fināliste – Arnita Tuče

25. maijā Rēzeknes Centrālajā bibliotēkā notika Nacionālās skaļās lasīšanas sacensību 2. kārta, kurā piedalījās deviņi skolēni no Rēzeknes reģiona. Audzēkņus pavadīja gan bibliotekāri, pedagogi, klases biedri, gan draugi.

Sacensības notiek 5. klašu skolēniem trijās kārtās: vietējās sacensības (februāris – maijs); reģionālais fināls (aprīļa beigas – vasara); nacionālais fināls (septembra beigas). Reģiona čempions turpinās sacensības septembrī Gaismas pilī, kura laikā tiks izraudzīts valsts lasīšanas čempions. Šogad reģionālajā finālā piedalījās: Madara Kancāne (Feimaņu pagasta bibliotēka), Markuss Ragaušs (Gaigalavas pamatskola), Adriana Trūle (Kaunatas 1. bibliotēka), Fēlikss Olivers Nikolajevs (Rēzeknes 5. vidusskola), Artis Višs (Rēzeknes 5. vidusskola), Emīlija Lipska (Rēzeknes sākumskola), Matīss Ušpelis (Rēzeknes sākumskola), Jānis Gritāns (Viļānu pilsētas bibliotēka), Arnita Tuče (Viļānu pilsētas bibliotēka). Kamēr žūrija skaitīja punktus, muzikālajā pauzē priecēja Rēzeknes 5. vidusskolas skolniece, jaunā pianiste – Beatrise Baranovska. Par sacensības feģionālo uzvarētāju kļuva Arnita Tuče, informē “Skaļās lasīšanas sacensības” reģionālā koordinatore Sanita Alberhta.

Arnita tagad pārstāvēs mūsu reģionu nacionālajā finālā, un valsts Lasīšanas čempions saņems oficiālu trofeju (kausu) skolai, kas nākošajā gadā ceļos tālāk. Viņš saņems arī individuālu balvu un dāvanu kartes, ko varēs izmantot, lai iegādātos grāmatas. Valsts čempions uz gadu tiks iecelts par Latvijas Nacionālās bibliotēkas Bērnu direktoru – iedvesmotāju.

Šogad Latvijā Skaļās lasīšana sacensība notiek jau piekto gadu. To ideja un metodika ir pārņemta no Holandes, kur tās notiek jau vairāk nekā 20 gadus, iesaistot aptuveni miljonu bērnu. Latvijā sacensību galvenais rīkotājs ir LNB Bērnu centrs, kura galvenais mērķis ir pilnveidot bērnu prasmes izvēlēties piemērotu un interesantu literatūru skaļajai lasīšanai, sekmēt interesi par lasīšanu un grāmatām, saliedēt bērnus kopīgām lasīšanas aktivitātēm, kā arī veicināt lasītprieku.