Kāpēc pasažieriem svētkos vilcienā jāstāv kājās?

18. novembrī vilcienam Rīga–Daugavpils, kas kursē no Daugavpils plkst. 13.01, bija viens sastāvs ar trim vagoniem, jau Līvānos un Krustpilī pasažieriem bija jāstāv kājās. Arī pēc pārsēšanās elektriskajā vilcienā Aizkrauklē stāvētāju kājās kļuva vēl vairāk. Un joprojām dīzeļvilcienos, kas kursē uz vai no Daugavpils, ir vagoni, kurus neapkurina. Tāpēc “Vietējā Latgales Avīze” jautāja gan Satiksmes ministrijai, gan uzņēmumam “Pasažieru vilciens”, kad šis uzņēmums sāks cienīt pasažierus?
Atbild Satiksmes ministrijas Sabiedriskā transporta pakalpojumu departamenta vecākā referente Sintija Ziedone: “Atbilstoši Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma 6. pantā noteiktajam, valsts SIA “Autotransporta direkcija” izvērtē kārtējam kalendārajam gadam minimālo valsts garantēto sabiedriskā transporta pakalpojumu apjomu, ņemot vērā pieejamo valsts budžeta finansējumu, kā arī nosaka un precizē nākamā gada maršrutu tīkla apjomu, ko apstiprina Sabiedriskā transporta padome. Lai izpildītu pasūtījuma līguma prasības, AS “Pasažieru vilciens” nodrošina pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu, izmantojot pieejamo, taču kapacitātes ziņā ierobežoto ritošo parku. AS “Pasažieru vilciens” nepārtraukti monitorē pasažieru plūsmu un, ciktāl to ļauj esošās tehniskās un resursu iespējas, pielāgo ritošā sastāva ietilpību konkrēto reisu izpildei. Vienlaikus jāņem vērā, ka parks ir novecojis, sankciju ietekmē ir būtiski apgrūtināta atsevišķu nepieciešamo rezerves daļu pieejamība tā uzturēšanai un remontdarbiem. Lai uzlabotu pasažieriem pieejamo sēdvietu nodrošinājumu, kopš šī gada AS “Pasažieru vilciens” maršrutā uz/ no Daugavpils nodrošina septiņus reisus (iepriekš – piecus reisus). Ievērojot, ka maršruta Rīga–Daugavpils lielākā noslodze ir elektrovilcienu ekspluatācijas zonā, un lai veicinātu elektrozonas pasažieru pārvietošanos ar elektrovilcieniem, ir ieviests savienotais reiss Daugavpils–Aizkraukle–Rīga. Šajā reisā posmu no Daugavpils līdz Aizkrauklei apkalpo dīzeļvilciens, savukārt posmu no Aizkraukles līdz Rīgai – elektrovilciens. Vilciens Daugavpils (13.22)–Aizkraukle (15.36)–Rīga (16.51) ir savienotais reiss, kas ikdienā tiek nodrošināts ar ritošo sastāvu trīs vagonu komplektācijā. Savukārt 18. novembrī virzienā no Daugavpils uz Rīgu tika nodrošināti šādi ritošā sastāva risinājumi: vilciens Daugavpils (11.40)–Rīga (14.59) kursēja ar pieciem vagoniem, vilciens Daugavpils (17.40)–Rīga (20.59) – ar sastāvu 3+3 vagoni, savukārt vilcieni Rīga–Krāslava tika nodrošināti ar 3+3 modernizētiem vagoniem. Šāda kapacitātes sadale tika veikta, ņemot vērā pieejamo ritošā sastāva resursu un faktiskās pasažieru plūsmas.” 


Pierakstījusi Egita Terēze Jonāne